Sak 3 Regnskap 2021–2023

Saken fremmes av synodestyret

Iht. reglement for synodemøtet skal meldinger, budsjetter og regnskap fra synodens fellesarbeid, virkegrener og organer behandles av synoden.

Komiteens kommentarer
Ev. benkeforslag

Komiteens forslag til vedtak:
1. Synoden takker for en god og ryddig fremstilling av Frikirkens regnskap. Synoden er også tilfreds med god økonomistyring og forvaltningen av Frikirkens økonomi.
2. Synoden merker seg at driftsutgiftene har hatt en betydelig økning de siste årene.
3. Synoden registrerer at kronesatsen for menighetstilskuddet har vært stabil i denne perioden.
4. For neste periode er det ønskelig med hovedpunkter som beskriver hvorvidt regnskapet står i forhold til målplanen.
5. Regnskap for 2021 – 2023 tas til orientering.

5. Regnskap for 2021 – 2023 tas til orientering.