Et land i midtøsten

I dette landet er 97% Sunnimuslimer, og offisiell religion er Islam. Samtidig har landet sterke, kristne røtter da et av verdens eldste kirkefellesskap kommer herfra. Til tross for at grunnloven i dette landet gir rom for trosfrihet, har regjeringen gjort det forbudt å konvertere fra Islam. Sharialoven gjelder, og de som konverterer risikerer tap av sivile rettigheter og blir ofte sosialt utstøtt fra samfunnet og utsatt for trusler av familien og muslimske, religiøse ledere. Det er sterk støtte i landet for dødsstraff for dem som forlater Islam, og muslimer som begynner å følge Jesus risikerer også å bli utsatt for æresdrap. I dette landet er diskriminering av kvinner et stort problem. Kvinner må ha tillatelse fra et mannlig familiemedlem for å gifte seg, og ekteskap mellom en muslimsk dame og en ikke-muslimsk mann anerkjennes ikke. Kvinner kan ikke reise ut av landet med barna sine, slik menn kan, uten tillatelse fra barnas far, en mannlig verge eller en dommer.

Frikirkens utsendinger i "Et land i Midtøsten

En familie midt i landet

En familie i sør

Arbeidet i "Et land i Midtøsten"