Videre er Frikirkens nye leder og medarbeiderkonferanse som går av stabelen for aller første gang i februar 2022! Dette vil gå inn i historiebøkene og er noe du ikke gå glipp av! 

Videre vil bane vei for Frikirken, og skape konkrete ringvirkninger inn i den lokale kirken. 
Vi gleder oss til å se deg når det braker løs i februar!

Meld deg på her!

Om Videre

Videre er en felles satsning for Frikirken og Fribu! 

«Vår visjon er å formidle et levende engasjement for Jesus, menigheten, kommende generasjoner og våre nærmiljøer, som setter oss i stand til å lede og gi Jesus videre.»

Temaet for den første konferansen er «En vei videre». 

Gjennom solid og retningsgivende undervisning vil tematikken gi deg konkrete og praktiske tips for veien videre i din lokale kirke. Samtale i team og fellesskap i tilbedelse vil sette retning for Frikirken, hjelpe oss på veien ut av koronakrisen og inn i årene som ligger foran. 

Videre vil være en viktig arena for å bygge nettverk, stå sammen i fellesskap og sette en felles retning for Frikirken ut fra de mål synoden er blitt enige om. Konferansen ønsker å skape ringvirkninger inn i den lokale kirken. Her vil du bli inspirert og utrustet til et liv i etterfølgelse.

Hvem er konferansen for? 
Alle som har lyst til å være med er hjertelig velkomne til å delta på konferansen! Om du er tjenesteleder, administrasjons-ansatt, søndagsskolelærer, lydteknikker, forbeder, pastor, ungdomsleder, ungdom i tjeneste, potet eller har et hjerte for Frikirken er denne konferansen helt klart for DEG!
Lokalt ansatte i over 50% stilling forventes å være med, da denne konferansen erstatter tidligere arbeidermøter.

 

Praktisk info:

Priser og påmelding

Se total oversikt over priser i påmeldingslinken på Checkin.

  • Er du OVER 26år vil prisen for hele konferansen (Fre.–Søn.) være ca. 3–4000kr (avhengig av tilleggsvalg).
  • Er du UNDER 26år vil prisen for hele konferansen (Fre.–Søn.) være ca. 2–3000kr (avhengig av tilleggsvalg).

Er du UNDER 30år kan denne konferansen bli svært billig! Du kan søke om å få dekket store deler av påmeldingen. Synodestyret har bestemt at deltakere mellom 18 og 30 år kan motta økonomisk støtte, og satt av midler for dette. Søknad om slik støtte sendes via din menighet til tilsynsmannen i det området av landet som du kommer fra. Ta kontakt med din lokale pastor for dette!

Dersom det blir utfordrende for deg økonomisk oppfordrer vi til å ta kontakt med din lokale kirke for å finne en løsning. Vi ønsker å ha deg med på konferansen! 

Påmeldingen inkluderer alle måltider fra 3 retters middag kl 16 dagen en ankommer konferansen til lunsj etter gudstjenesten på søndag. I tillegg til god hotellfrokost, lunsj, snacks, kaffe og andre godsaker!

Påmelding: https://www.checkin.no/event/32641/videre-22

Lederdager

Torsdag 10. februar er satt av til en lederdag. Denne dagen er først og fremst tenkt for alle ansatte i Frikirken, men er også åpen for andre som har mulighet og ønske om å delta. 

Programmet gjennom lederdagene vil gi verdifull input til deg som er pastor og leder. Solid undervisning vil gi gode verktøy til din hverdag som menighetsleder, hyrde og etterfølger.

Se programmet for mer informasjon

Overnatting

Vi er så heldig å få være hele konferansen på Scandic Hotell Fornebu

I påmeldingen velger du om du ønsker enkeltrom, dobbeltrom, tremannsrom eller firemannsrom. Dersom du skal sove på et "flermansrom", må alle deltagerene legges inn i samme bestilling.Ved ankomst på hotellet får du nøkkel og får tildelt rom.

Mat

Ettersom konferansen finner sted på et flott hotell, vil du ikke gå sulten! 

Vi vil selvfølgelig by på en lekker hotellfrokost hver dag samt god lunsj. En «Afternoon Taste Break» som en pausebuffet. På ettermiddagen varmer opp til dagens 3-retters middag! Det vil ikke være lang vei til nærmeste betjening med snacks, kaffe og andre godsaker!

Påmeldingen inkluderer alle måltider fra middag kl 16 dagen en ankommer konferansen til lunsj etter gudstjenesten på søndag.

Transport og parkering

Adresse: Martin Linges vei 2, 1364 Fornebu (veibeskrivelse)

Stands og sponsorer

Ønsker du eller din organisasjon å stå på stand eller være en av konferansens sponsorer? Ta kontakt med oss på [email protected] så får du all informasjonen du trenger.

Ofte stilte spørsmål

  1. Hvordan vurderer dere Covid-19 situasjonen? 
    • Etter at landet nå er åpnet opp igjen, håper vi at vi ikke opplever en ny nedstengning. Derfor planlegger vi å gjennomføre en vanlig konferanse uten særskilte begrensninger. Vi vil selvfølgelig følge med på situasjonen, og følge myndighetenes råd.
  2. Jeg må hjem for å organisere gudstjeneste på søndag. 
    • Søndagsmøtet vil live-streames slik at alle i vårt langstrakte land kan delta på gudstjenesten. På den måten kan du nyte dagen på konferanse, og din lokale kirke vil likevel bli betjent. 
  3. Jeg kan kun delta på en dag, fungerer det?
    • Ja, vi vil selvsagt gjerne se deg på hele konferansen, men om det ikke lar seg gjøre er du hjertelig velkommen på en av dagene. Påmelding for enkeltdager er ikke åpnet enda, men vil åpne i påmeldingen på Checkin når konferansen nærmer seg. 
  4. Jeg ønsker å sove hjemme. 
    • Det er selvfølgelig helt ok. Da trenger du ikke å betale for overnatting. Påmelding uten overnatting er ikke åpnet enda, men vil åpne i påmeldingen på Checkin når konferansen nærmer seg.
  5.  Hvem er konferansen for?
    • Alle som har lyst til å være med er hjertelig velkomne til å delta på konferansen! Om du er tjenesteleder, administrasjons-ansatt, søndagsskolelærer, lydteknikker, forbeder, pastor, ungdomsleder, ungdom i tjeneste, potet eller har et hjerte for Frikirken er denne konferansen helt klart for DEG!
      Lokalt ansatte i over 50% stilling forventes å være med, da denne konferansen erstatter tidligere arbeidermøter.

Meld deg på her!

Program

Lederdager

Torsdag 10.februar

HOVEDSCENE
1600: Registrering
1800: Gudstjeneste med nattverd – Se Jesus
1930: Pause
2000: Tale 1 – En vei videre - blant mange veier Hanne Marie Moi
2020: Underholdning/overgang
2035: Tale 2 – Ned fra plattformen
2055: Avslutning og info
2110: Ferdig

Fredag 11.februar 

0900: Start. Wake up
0920: Lovsang
0940 Tale 1: Jesus som disippelgjører Joakim Magnus
1010: Overgang og inspo.
1020 Panelsamtale: Kirken, status quo
1050: Pause
1100: Teamtalk
1120: Overgang og inspo. 
1130 Tale 3: Nye fellesskap i Frikirken, en mulig vei videre
1150: Avslutning og info
1200: LUNSJ

SEMINARER
1330: Seminarbolk 1
Disippelskap på Jesu tid Joakim Magnus
Trosopplæring fase 0–12 år, hvor og hvordan
Trosopplæring fase 13–18 år, hvor og hvordan
Kirkens vei videre
Fanget i hjulet
Menighetsplanting som en vei videre

1430: Teamtalk
1500: Seminarbolk 2
Disippelskap på Jesu tid Joakim Magnus
Sunt lederskap – lede gjennom noen få
Prosjekt ledere, retning – organisering-medarbeiderskap
Hvordan tenke faser i menighet
Utvikling i menighet – pioner, struktur, delegering og koordinering

Videre22

1600: Registrering
1630: MIDDAG

HOVEDSCENE
1800: Start
1820: Åpningsmøte Bli i Jesus
2000: Pause
2015: Tale 1 Videre, en kirke I bevegelse Hanne Marie Moi
2035: Overgang og inspo.
2045: Tale 2 Bunnlinjen, disipler som gjør disipler
2100: Overgang, inspo, info, avslutning. 
2115: Ferdig

Lørdag 12.februar 

HOVEDSCENE
0900: Start. Wake up
0915: Lovsang
0930: Tale 1 Gudsrike som vekstrike
0945: Overgang og inspo
1000: Tale 2 Åndelig besteforeldre
1020: Pause
1035: Overgang og inspo
1050: Panelsamtale. Språk for troen
1130: Teamtalk
1150: Avslutning og info
1200: LUNSJ

SEMINARER
1330: Seminarbolk 1
Hvordan dele evangeliet som student
Hvordan dele evangeliet som ungdom
Hvordan dele evangeliet i nabolaget
Psykisk helse blant unge
Åndelig besteforeldre
Tro I hjemmet

1430: Teamtalk
1500: Seminarbolk 2
Hvordan dele evangeliet med nye landsmenn
Relasjonell disippelgjøring
Mentoring
Familiegrupper, en erfaring fra Hånes Frikirke
Hva med de single?
Kristen på sosiale medier
Menighetsplanting, en historie

1630: MIDDAG

HOVEDSCENE
1800: Start
1815: Kveldsmøte Lær av Jesu blikk Jens Petter Jørgensen
1945: Pause
2000: Tale 1 Relasjonelt lederskap Hilde Rismyhr Sæle
2020: Overgang og inspo
2030: Intervju Elsk hverandre
2050: Avslutning, info og inspo
2100: Tale 2 Videre – hva nå
2110: Lovsang
2115: Ferdig

Søndag 13.februar 

1100: Gudstjeneste med livestream Del Jesus
1230: Vel hjem!

Til ledelsen i lokale kirker

Denne konferansen er en skreddersydd arena for å støtte og utfordre hverandre til videre tjeneste på tvers av lokale kirker. «Videre» sikter på å formidle relevant innhold og gode verktøy som medarbeidere kan ta med seg tilbake til sin kirke. Dette er virkelig en arena der dine medarbeidere kan bli inspirert og utrustet til sin tjeneste!

Derfor oppfordrer vi alle Frikirkene i Norge til å sende sine ledere og medarbeidere. Den lokale kirken må gjerne støtte deltakere økonomisk, bidra med fellesreise, barnevakt eller andre behov. Se til at dere sender deltakere på tvers av kjønn, alder og tjenester slik at hele Frikirken kan stå sammen om veien videre!

Instagram

Besøk gjerne vår Instagrambruker! Følg, for å få de siste oppdateringene om konferansen, program, talere og annet gøy!

Facebook

Se hvilke andre venner og bekjente som skal til Videre22 på vårt Facebookarrangement! Trykk gjerne «skal»/«attending» dersom vi kan glede oss til å se deg på konferansen.

Vår samarbeidspartner