Videre er Frikirkens nye leder og medarbeiderkonferanse som går av stabelen for aller første gang i februar 2022! Dette vil gå inn i historiebøkene og er noe du ikke gå glipp av! 

Videre vil bane vei for Frikirken, og skape konkrete ringvirkninger inn i den lokale kirken. 
Vi gleder oss til å se deg når det braker løs i februar!

Meld deg på her!

Om Videre

Videre er en felles satsning for Frikirken og Fribu! 

«Vår visjon er å formidle et levende engasjement for Jesus, menigheten, kommende generasjoner og våre nærmiljøer, som setter oss i stand til å lede og gi Jesus videre.»

Temaet for den første konferansen er «En vei videre». 

Gjennom solid og retningsgivende undervisning vil tematikken gi deg konkrete og praktiske tips for veien videre i din lokale kirke. Samtale i team og fellesskap i tilbedelse vil sette retning for Frikirken, hjelpe oss på veien ut av koronakrisen og inn i årene som ligger foran. 

Videre vil være en viktig arena for å bygge nettverk, stå sammen i fellesskap og sette en felles retning for Frikirken. Konferansen ønsker å skape ringvirkninger inn i den lokale kirken. Her vil du bli inspirert og utrustet til et liv i etterfølgelse. 

Hvem er konferansen for? 
Alle ledere OG MEDARBEIDERE i Frikirken nasjonalt er hjertelig velkomne for å delta på konferansen! Om du er tjenesteleder, administrasjons-ansatt, søndagsskolelærer, lydteknikker, forbeder, pastor, ungdomsleder, ungdom i tjeneste, potet eller har et hjerte for Frikirken er denne konferansen helt klart for DEG!

 

Praktisk info:

Priser og påmelding

Se total oversikt over priser i påmeldingslinken på Checkin.

  • Er du OVER 26år vil prisen for hele konferansen (Fre.–Søn.) være ca. 3–4000kr (avhengig av tilleggsvalg).
  • Er du UNDER 26år vil prisen for hele konferansen (Fre.–Søn.) være ca. 2–3000kr (avhengig av tilleggsvalg).

Er du UNDER 30år kan denne konferansen bli svært billig! Du kan søke om å få dekket store deler av påmeldingen. Synodestyret har bestemt at deltakere mellom 18 og 30 år kan motta økonomisk støtte, og satt av midler for dette. Søknad om slik støtte sendes via din menighet til tilsynsmannen i det området av landet som du kommer fra. Ta kontakt med din lokale pastor for dette!

Dersom det blir utfordrende for deg økonomisk oppfordrer vi til å ta kontakt med din lokale kirke for å finne en løsning. Vi ønsker å ha deg med på konferansen! 

Påmeldingen inkluderer alle måltider fra 3 retters middag kl 16 dagen en ankommer konferansen til lunsj etter gudstjenesten på søndag. I tillegg til god hotellfrokost, lunsj, snacks, kaffe og andre godsaker!

Påmelding: https://www.checkin.no/event/32641/videre-22

Lederdager

Torsdag 10.februar er satt av til en lederdag for å varme opp til selve konferansen. Dette er for alle ansatte i Frikirken og for deg som har mulighet og ønske om å delta. 

Programmet gjennom lederdagene vil gi verdifull input til deg som er pastor og leder. Solid undervisning vil gi gode verktøy til din hverdag som menighetsleder, hyrde og etterfølger.

Se programmet for mer informasjon

Overnatting

Vi er så heldig å få være hele konferansen på Scandic Hotell Fornebu

I påmeldingen velger du om du ønsker enkeltrom, dobbeltrom, tremannsrom eller firemannsrom. Dersom du skal sove på et "flermansrom", må alle deltagerene legges inn i samme bestilling.Ved ankomst på hotellet får du nøkkel og får tildelt rom.

Mat

Ettersom konferansen finner sted på et flott hotell, vil du ikke gå sulten! 

Vi vil selvfølgelig by på en lekker hotellfrokost hver dag samt god lunsj. En «Afternoon Taste Break» som en pausebuffet. På ettermiddagen varmer opp til dagens 3-retters middag! Det vil ikke være lang vei til nærmeste betjening med snacks, kaffe og andre godsaker!

Påmeldingen inkluderer alle måltider fra middag kl 16 dagen en ankommer konferansen til lunsj etter gudstjenesten på søndag.

Transport og parkering

Adresse: Martin Linges vei 2, 1364 Fornebu (veibeskrivelse)

Stands og sponsorer

Ønsker du eller din organisasjon å stå på stand eller være en av konferansens sponsorer? Ta kontakt med oss på [email protected] så får du all informasjonen du trenger.

Ofte stilte spørsmål

  1. Hvordan vurderer dere Covid-19 situasjonen? 
    • Vi har forståelse for den usikre situasjonen vi står i og vurderer retningslinjer og tiltak fortløpende. Vi planlegger for fysisk konferanse i februar, og ønsker å gjøre det vi kan for at vi kan møtes! 
  2. Jeg må hjem for å organisere gudstjeneste på søndag. 
    • Søndagsmøtet vil live-streames slik at alle i vårt langstrakte land kan delta på gudstjenesten. På den måten kan du nyte dagen på konferanse, og din lokale kirke vil likevel bli betjent. 
  3. Jeg kan kun delta på en dag, fungerer det?
    • Ja, vi vil selvsagt gjerne se deg på hele konferansen, men om det ikke lar seg gjøre er du hjertelig velkommen på en av dagene. Påmelding for enkeltdager er ikke åpnet enda, men vil åpne i påmeldingen på Checkin når konferansen nærmer seg. 
  4. Jeg ønsker å sove hjemme. 
    • Det er selvfølgelig helt ok. Da trenger du ikke å betale for overnatting. Påmelding uten overnatting er ikke åpnet enda, men vil åpne i påmeldingen på Checkin når konferansen nærmer seg.
  5.  Hvem er konferansen for?
    • Alle ledere OG MEDARBEIDERE i Frikirken nasjonalt er hjertelig velkomne for å delta på konferansen! Om du er tjenesteleder, administrasjons-ansatt, søndagsskolelærer, lydteknikker, forbeder, pastor, ungdomsleder, ungdom i tjeneste, potet eller har et hjerte for Frikirken er denne konferansen helt klart for DEG!

Meld deg på her!

Program

Lederdager

Torsdag 10.februar

1600: Registrering
1800: Programstart hovedscene

Fredag 11.februar 

0900: Programstart fredag  
1200: Lunsj
1330: Seminarer

Hva er lederdager?

Videre 22

Fredag 11.februar 

1600: Registrering
1630: Middag
1800: Programstart hovedscene

Lørdag 12.februar 

0900: Progamstart hovedscene.
1200: Lunsj
1330: Seminarer
1630: MIDDAG
1800: Hovedscene

Søndag 13.februar 

11.00: Gudstjeneste og avslutning 
Gudstjenesten streames til lokale kirker

Til ledelsen i lokale kirker

Denne konferansen er en skreddersydd arena for å støtte og utfordre hverandre til videre tjeneste på tvers av lokale kirker. «Videre» sikter på å formidle relevant innhold og gode verktøy som medarbeidere kan ta med seg tilbake til sin kirke. Dette er virkelig en arena der dine medarbeidere kan bli inspirert og utrustet til sin tjeneste!

Derfor oppfordrer vi alle Frikirkene i Norge til å sende sine ledere og medarbeidere. Den lokale kirken må gjerne støtte deltakere økonomisk, bidra med fellesreise, barnevakt eller andre behov. Se til at dere sender deltakere på tvers av kjønn, alder og tjenester slik at hele Frikirken kan stå sammen om veien videre!

Instagram

Besøk gjerne vår Instagrambruker! Følg, for å få de siste oppdateringene om konferansen, program, talere og annet gøy!

Facebook

Se hvilke andre venner og bekjente som skal til Videre22 på vårt Facebookarrangement! Trykk gjerne «skal»/«attending» dersom vi kan glede oss til å se deg på konferansen.

Våre samarbeidspartnere