Frikirkens hovedkontor

På denne siden finner du korte presentasjoner av arbeidsområdene til hovedkontoret og kontaktinformasjon for de ansatte. Hovedkontoret tar seg av en rekke oppgaver på vegne av menighetene og kirkens ledelse, og jobber for å støtte menighetene i deres arbeid. Arbeidet er organisert rundt tre hovedområder:

• Misjon
  • Menighetsutvikling
  • Stabsteamet (Administrasjon, personal og kommunikasjon) * dette teamet er pt under daglig leder, inntil ny teamleder er ansatt.

Frikirkens barn- og unge (FriBU) er en selvstendig organisasjon, som samarbeider tett med Frikirken. De har et særskilt ansvar for barne-, ungdoms- og unge voksne-arbeidet i Frikirken. Mer om FriBUs arbeid og de ansatte presenteres på deres nettside.

Gå til FriBU sin nettside for informasjon om deres ansatte.
Gå til kontaktinformasjon for presbyterier og tilsynsmenn.
Gå til kontaktinformasjon for Frikirkens utvalg.

Hovedkontorets adresse og kontaktinformasjon ligger nederst på alle sider på frikirken.no.

Lederteam

Menighetsteam

Menighetsteamet arbeider med ressursutvikling, kompetansebygging og oppfølging av ansatte og frivillige i Frikirken og bistår i menighetsplanting og menighetsutvikling, i samhandling med FriBU og tilsynsorganene. Konkrete oppgaver:

• Lederkonferanse og sommerfestival
  • Pastorkurs og eldstekurs
  • Veiledningsprogram for ansatte
  • Veiledning ved menighetsplantinger
hanne-marie-moi-breddeformat (883x898)

Hanne Marie Moi

Menighetskonsulent (Fødselspermisjon – jobber gradert 30 % fram til februar 2024.)

Misjonsteam

I 2023 har Frikirken åtte egne utsendinger. Av sikkerhetshensyn er det er bare utsendingene i Japan som listes her. Kontakt med de andre utsendingene går via misjonskontoret.

_site_frikirken.no_images_siluett_w_640_h_640_f_true_fs__a_center

Maya

Utsending Sentral Asia
1_site_frikirken.no_images_siluett_w_640_h_640_f_true_fs__a_center

Utsending Sentral Asia
3_site_frikirken.no_images_siluett_w_640_h_640_f_true_fs__a_center

Solveig

3_site_frikirken.no_images_siluett_w_640_h_640_f_true_fs__a_center

Leif Ørjan

1silhuett

Sven

2silhuett

Rachelle

Stabsteamet

Stabsteamet jobber med administrasjon og kommunikasjon på hovedkontoret og bistår kirkeledelsen, presbyteriene og menighetene i Frikirken i deres arbeid.

Teamets oppgaver spenner over et stort område: personalspørsmål, offentlige støtteordninger og kirkerettsspørsmål, økonomi, nettside, sosiale medier og magasinet VEIEN. Ring sentralbordet for generelle spørsmål og hvis du trenger hjelp til å finne riktig person å snakke med!

CroppedImage

Anne-Kristine Bjørgsvik Wiecek

Kommunikasjonsleder og ansvarlig redaktør av magasinet VEIEN