Ressurser og tips i koronatiden

Erics videoblogg

Eric Tryland tar for seg de ulike dagene i påsken, og forteller oss hva de handler om.

Påskepodkaster

Vågsbygd og Kristiansand frikirker har gått sammen om å lage en podkast-serie, og Randesund stiller med egen påskespesial.

Påskekit

Østsida Frikirke har laget et påskekit og deler hva de har gjort

Misjonal bålpanne

En lørdag i måneden tenner Credo Frikirke i Trondheim opp bålpanna og tilbyr forbipasserende grillede pølser, vafler, te, kaffe og en hyggelig prat.

The Chosen

Se hele påskehistorien om Jesus som en TV-serie!

Påskegave til barna

Flere menigheter gir barna en oppmerksomhet til påske, i form av bøker, påskeegg eller et hyggelig brev. Fredrikstad er en av dem.

Bilrebus

I Kragerø frikirke arrangerer Ingun Buen Andresen "bilrebus" i påsken. Hun deler gjerne opplegget med ansatte i Frikirkens menigheter.

Prosjekt «Hjemmekirke»

FriBU har laget en ressurs som en inspirasjon og hjelp i den situasjonen koronaepidemien setter oss i som kirke.

Møte behovene

Stian Hansen, pastor i Hånes frikirke, forteller om hva menigheten gjør for å møte behov i koronatiden. (video)

Hjelp, vi må på nett

Korona har gjort at de menighetene som ikke hadde nettsider, YouTube-kanal eller Facebook-side, plutselig har svingt seg rundt. Man bør helst velge en kanal,...

Lev kirke hjemme

Tilsynsmann Geir Øystein Andersen gir fem konkrete råd for bærekraftige dager i hjemmet.

Hold liv i ungdomsarbeidet

Stein Arve Graarud i Kristiansand Frikirke forteller hvordan menigheten gjør ungdomsarbeid under koronaepidemien (video).

Barneklubber på nett

Halsa Frikirke har laget egen Awanasamling som de gjerne deler med andre, så slipper hver menighet «snekre» dette sammen selv.

Tips på SnapChat

Flere bruker nye kanaler for å formidle tro på hjemmebane. Nå på Snap!