julegave21-takk-mp-bilde

154 000 til julegaveaksjon

Julegaveaksjonen som startet i fjor høst, har så langt samlet inn 154 000 kroner. Pengene går til arbeid blant barn og unge i Israel, ledet av Frikirkens partnere.

- Takk til alle som har gitt sin støtte til julegaveaksjonen. Nå dobler vi dette beløpet med midler fra misjonsbudsjettet, og det gjør oss i stand til å overføre 150 000 kroner til hvert av de to prosjektene vi samler inn til, sier misjonsleder Terje Bjørkås.

Halvparten av pengene fra julegaveaksjonen går til Bibelselskapet i Israel (BSI) som lager undervisningsmateriell for barn og ungdom, slik at familier skal ha ressurser for å lære opp barna i troen på Jesus.

Den andre halvparten går til Netivah, en organisasjon som jobber med messiansk (Jesustroende) ungdom og unge voksne. I februar arrangerer de en ungdomsleir med cirka 250 deltakere i alderen 14–18 år.

- Netivah har behov for mye støtte og det er fortsatt mulig å gi et bidrag til dette viktige arbeidet, oppfordrer Terje Bjørkås, og viser til giversiden gi.frikirken.no for mer informasjon om dette og andre enkeltprosjekter.