Sammen mot moderne slaveri

Frikirken er med og bekjemper moderne slaveri. Global uke er en årlig uke der kirkene belyser moderne slaveri gjennom ulike aktiviteter, sammen og samtidig. Norges Kristne Råd tilrettelegger uka, som i år går av stabelen 10.-17. november.

Uka gir mulighet til å lære mer, forankre problematikken i etikk og kristen tro, og se at vi står sammen med mange andre aktører. Uka skal fremme konkrete handlinger som bidrar til både lokal og global positiv endring.

Millioner av mennesker lever i vår tids former for slaveri. Dette bryter med vårt menneskesyn og tro. Vi vil belyse uretten og ulikhetene og fremme solidariske og mer bærekraftige måter å leve på for alle. Dette har alltid vært en del av kirkenes oppdrag og samstemmer med Bærekrafts-målenes motto “Ingen skal utelates”.

Det skal være enkelt å markere Global uke. Menigheter og grupper velger selv aktivitet og ambisjonsnivå og temaet kan tas inn i faste aktiviteter.

Finn ressurser på nettsiden til Global Uke