Endringer i ledelsen ved Frikirkens hovedkontor

Marit Ecklo Brevik slutter som daglig leder ved Frikirkens hovedkontor, og har sin siste arbeidsdag 25. oktober. Fra samme dato trer Terje Bjørkås inn som konstituert daglig leder ved hovedkontoret.

Fra pressemeldingen om dalig leder ved Frikirkens hovedkontor, Oslo, 21. juli 2023.

Marit Ecklo Brevik slutter i Frikirken - blir rådgiver i Knif Jobb

Knif Jobb har ansatt Marit Ecklo Brevik som ny rådgiver. Hun kommer fra stillingen som daglig leder i Frikirken.

– Når muligheten til å bli rådgiver i nysatsningen Knif Jobb dukket opp, synes jeg den jobben var for interessant og utviklende til å la den passere, sier Ecklo Brevik.

Marit Ecklo Brevik har vært daglig leder i Frikirken i nærmere åtte år, og har også vært administrasjonssjef/viserektor ved Høgskolen i Staffeldtsgate (i dag en del av NLA Høgskolen). Før det var hun kvinnepolitisk rådgiver i Høyre, og har også bak seg en periode som daglig leder i Atlantis Ungdomsutveksling.

– Vi ønsker å takke Marit for hennes store innsats og engasjement som daglig leder i Frikirken gjennom snart åtte år, sier synodeleder Jarle Skullerud.

– Marit har vært en stødig og god leder av Frikirkens hovedkontor, og er uredd og utviklingsorientert. Hun har satt gode spor i Frikirken, og vi ønsker henne lykke til og alt godt videre med nye utfordringer i Knif Jobb, sier Skullerud.

Daglig leder i Knif Jobb og HAMNØY, Jan Tore Hamnøy, sier Ecklo Brevik er en god match for rekrutterings- og rådgivningsfirmaet Knif Jobb.

– Når valget falt på Marit Ecklo Brevik som rådgiver i Knif Jobb, er det fordi hun har en god kombinasjon av personlige egenskaper, motivasjon, ledererfaring og tung sektorkompetanse fra det frivillige og ideelle Norge. Hun matcher dermed godt Knif Jobb sine behov og ambisjoner når vi nå skal bygge og styrke vår satsing på rekrutterings- og rådgivningstjenester til det frivillige og ideelle Norge, sier Hamnøy.

Med Marit Ecklo Brevik på laget øker antall rådgivere fra 12 til 13 i rekrutteringslaget til HAMNØY og Knif Jobb, og hun blir tilknyttet Oslo-avdelingen som vil bestå av fem ansatte fra høsten 2023.

– Jeg er glad og takknemlig for årene som daglig leder i Frikirken. Det er på mange måter vemodig å forlate en spennende og viktig jobb, og ikke minst gode kolleger, men det er en tid for alt, og etter snart åtte år kjennes det riktig å gå videre, sier Marit Ecklo Brevik.

– Når muligheten til å bli rådgiver i nysatsningen Knif Jobb dukket opp, synes jeg den jobben var for interessant og utviklende til å la den passere.

– Nå ser jeg frem til å få bruke all min erfaring, og samtidig videreutvikle og fordype meg faglig innen HR og rekruttering, i rekrutterings- og rådgivningsfirmaet Knif Jobb. At jeg i min nye rolle fortsatt får jobbe med å utvikle og hjelpe det frivillige og ideelle Norge, betyr mye for meg, sier Ecklo Brevik.