Hønefoss Frikirke 50 år

Søndag 8. september var det festgudstjeneste i Hønefoss Frikirke, 50 år etter at kirkebygget ble innviet.

Det var først festgudstjeneste ledet av pastor Jon Daniel Roum, der tidligere pastor Johan Fillip Løvgren talte og ledet et mimrekor. Ungdomssekretær i menigheten på 70-tallet, og senere tilsynsmann for menigheten, Dagfinn Stærk, deltok også.

– Etter en pause med god servering av middag og kaker, var det en samling med hilsener. Flere bidro til å tegne historien av menigheten og hva den har betydd for folk. Bygget har bidratt til å samle menigheten til ulike møter og aktiviteter. Det er også fint å merke at det fortsatt er mye livskraft i menigheten, og et sterkt generasjonssamhold, sier tilsynsmann i Østre presbyterium, Jon-Arne Frøyland. .