img_20231021_120726_01
Kristiansand folkehøgskole representert ved (fra venstre nederst) rektor Tor Inge Askeland, stipendiat Peder August Halvorsen og internatleder og lærer Gudrun Thomassen. Fra venstre øverst: Synodestyremedlem Rune Tobiassen, synodeleder Jarle Skullerud, tidligere skoleeiere Jan Gossner og Rolf Solås og synodestyremedlem Sigurd-Åge Engamo.  (Foto: Marit Ecklo Brevik).

Frikirken ny eier av Kristiansand folkehøgskole

Den formelle overdragelsen av Kristiansand folkehøgskole til Frikirken, fant sted på presbyteriemøtet i Søndre 20. oktober.

Under åpningsmøtet på prebyteriemøtet i Søndre presbyterium 20. oktober, signerte Jan Gossner og Rolf Solås overtakelsesavtalen og overlot dermed eierskapet til Frikirken.

Det var Gossner og Solås som mot slutten av 2014 stiftet Kristiansand folkehøgskole.

Synodeleder Jarle Skullerud og synodestyremedlem Rune Tobiassen signerte overtakelsesavtalen på vegne av Frikirken, og Skullerud takket rektor Tor Inge Askeland for godt arbeid og overrakte en gave til skolen.

Les mer om Kristiandsand folkehøgskole her.