1forbonn-synodestyret-
Det nyvalgte synodestyret ble bedt for på avslutningsgudstjenesten under synodemøtet i juni. Fra venstre synodeleder Tor Erling Fagermoen, nestleder Hilde Grøthe, styremedlem Astrid Fjeldly Lande (barne- og ungdomspastor Råde), 1.vara Rigmor Angell Stakkeland (eldste Randesund), styremedlem Thea Lund Brekkå (eldste Karmøy), 1.vara Sigrun Sandstad (pastor Stavern), styremedlem Samir Metha (eldste Mortensrud), styremedlem Jan-Samuel Jucksch Willoch (eldste Mortensrud), 3. vara Ellen Årøen (eldste Porsgrunn), styremedlem Geir Nordkil (eldste Bodø) og 2.vara Jon Daniel Roum (pastor Hønefoss). 2. vara Laila Fresjarå Foldvik (eldste Brunlanes) var ikke til stede da bildet ble tatt. Den nye valgordningen gjorde at de som fikk færre stemmer, ble vara. Det var første gang uten egne valg på varakandidater.

Oppstart for ny synodeledelse

Det nye synodestyret hadde sitt første, konstituerende møte i juni. Det ble vedtatt at synodeleder Tor Erling Fagermoen har 100 prosent, og nestleder Hilde Grøthe 25 prosent stilling, i synodeperioden.

Tor Erling Fagermoen informerte om avklaring med menigheten i Bergen om at han fortsetter som forstander, uten ansettelse i menigheten.

Synodestyret oppnevnte arbeidsutvalg (AU), som i synodeperioden 2024-2027 består av Tor Erling Fagermoen, Hilde Grøthe og Geir Nordkil. Daglig leder ved Frikirkens hovedkontor, Geir Øystein Andersen, er sekretær for AU.

Se protokollen fra synodestyrets møte i juni.
Se synodens vedtak fra synodemøtet i juni.