horiosont-oppstart

Nytt Horisontkull i høst

Tredje kull i Frikirkens lederprogram "Horisont", er nå i gang. Denne gangen er det åtte unge fra menighetene i Bergen, Bryne, Østsida, Randesund og Råde som deltar.

Fra 15.-18. september gjennomførte kullet den første av fire langhelger, på Brusdalsheimen leirsted i Ålesund.

I løpet av helgen fikk ungdommene solid undervisning av Geir Langen og Eirik Fjellestad om «selvledelse», refleksjonsoppgaver og gruppesamtaler, fjelltur, gode måltider og mye snacks, bønn og lovsang, lek, latter og relasjonsbygging.

Helgen ble avsluttet med gudstjeneste i Sula Frikirke og samtale med ledelsen der.

- Alt i alt har det vært en super helg med en fantastisk gjeng dedikerte ledere som vi gleder oss til å følge videre, sier André Myhren og Hanne Marie Moi, som jobber med Horisont.

Horisont er et lederprogram for å videreutvikle og skape et nettverk av unge ledere i Frikirken. Gjennom Horisont identifiserer og videreutvikler vi unge mennesker i Frikirken med særlig lederpotensial. Målet er flere kompetente og dedikerte ledere i Frikirken, berørt til etterfølgelse av Jesus. Gjennom programmet skal deltakerne utvikle spesifikke lederevner – få redskaper og øvelser som gir dem bedre forutsetninger til å utøve langsiktig, bærekraftig lederskap, men også forsterket motivasjon og ønske om å tjene i Frikirken lokalt eller sentralt.