350 på VIDERE Lederkonferanse

Frikirkens nye lederkonferanse under temaet «En vei videre» er en helt ny satsning for Frikirken og Frikirkens barne- og ungdomsarbeid (FriBU). Konferansen gikk av stabelen 9. - 12. februar.

Konferansen er en viktig arena for å bygge nettverk, stå sammen i fellesskap og sette en felles retning for kirkesamfunnet. Her møttes ansatte i lokalmenighetene og frivillige ledere i ulike oppgaver.

Gudstjenesten søndag 12. februar ble streamet, og den kan sees her.

Balansen mellom aktivitet og relasjon, og balansen mellom kirkens plattformer og hjemmene våre, var gjennomgående temaer på konferansen.

- Vi må ned fra plattformen og inn i hjem og relasjoner, og vi har store forventinger til ringvirkningene temaet vil ha inn i de lokale frikirkene når vi setter fokuset på det relasjonelle. Hva om det som springer ut ifra relasjoner kunne vært premissleverandør for menighetens aktivitet og samlinger? Da tror vi det ville sett litt annerledes ut, sier Hanne Marie Moi, leder av konferansen og menighetskonsulent ved Frikirkens hovedkontor.

Å rekruttere nye pastorer og frivillige ledere er avgjørende for kirkesamfunnets fremtid, og dette ble tematisert på ulike måter gjennom konferansen.

Les mer om lederkonferansen i Frikirkens magasin VEIEN.