(Fra Synodemøtet 2022, VEIEN arkivfoto).

Kandidater til styrer og råd

Valgkomiteen har startet arbeidet med å finne kandidater til styrer og råd i Frikirken. Valgene skal gjøres på synodemøtet i juni neste år.

I valgkomiteens instruks står det blant annet:

«I arbeidet for å finne kandidater til de ulike styrene og rådene, skal valgkomiteen involvere menighetene på et så tidlig tidspunkt som mulig. Det er viktig av valgkomiteen bruker de kanaler som er opprettet av Frikirkens hovedkontor til å komme i kontakt med menighetene, f.eks. Menighetsposten og sosiale medier. Menighetene oppfordres til å komme med forslag til kandidater til de ulike vervene.»

Med bakgrunn i dette oppfordres pastorer og andre ledere i menighetene til å bidra aktivt til å fremme kandidater til synodestyret, synoderådet, forfatningsutvalget og lønnsutvalget samt til styrene på Stavern folkehøyskole og Nordtun HelseRehab. Valgkomiteen har medlemmer fra alle de fire presbyteriene. Ta kontakt med din representant for å fremme forslag til kandidater. Valgkomiteens neste møte er 6. september.

Vestre presbyterium: Erhard Hermansen
Østre presbyterium: Jon Arne Nygård