Åpnet fotoutstilling på Taiwan

En helt spesiell fotoutstilling av misjonsarbeidet blant Hakkafolket på Taiwan ble åpnet i september, og Johan Tidemann Johansen fikk en kulturpris for å ha samlet disse viktige bildene for Hakkafolket.

I 1969 var familien Johansen Frikirkens misjonærer som startet arbeidet blant Hakkafolket på Taiwan. Johan Tidemann Johansen tok bilder for å kunne dokumentere for norske misjonsvenner. Bildene bekrefter lokalkulturen på en måte folkegruppen selv ikke har sett maken til.

Leder for Hakka-kultur-foreningen på̊ øya takker misjonsarbeidet for bevaringen av en viktig kulturarv.

- Fotoutstillingen har de kalt «Omsorg for Dungshi i 60 år», noe som i seg selv er veldig rørende, sier Nora Gimse. Den lokale kirken viderefører misjonsarbeidet Frikirken startet.