Deltakerinfo

Vi håper at du skal få en fantastisk festival­opplevelse på Visjon 2019. De fleste spørsmål du har rundt festivalen vil du få svar på på denne nettsiden, som oppdateres fram mot festivalen. Hvor skal du parkere bilen? Hvor skal du registerer deg ved ankomst? Hva gjør du med alle valgene – det skjer så mye samtidig på Visjon? Hva skal du spise? Hvordan deltar du på dugnad? Hva skal du gjøre for å sponse en løper i misjonsløpet. Hvordan gir du barnas fravokste klær et nytt liv? Les og få svar!

Bil og camping

Hvis du kommer til Visjon med bil, skal du parker­e ved Stavern­hallen eller JKØ.

Campere som vil la bilen stå under festivalen, kan sette den sammen med vogn eller telt. Torsdag til lørdag er det inn- og utkjøringsforbud fra campingen. De få bilene du ser i Tunet eller ved gymsalen, hjelper oss med gjennomføringen av festivalen.

Campere kan ta direkte kontakt med camping­an­svarlig på telefon 400 85 037 fra mandag i Visjonsuka.

Registrering og festivalkontor

I uka før Visjon får du registrerings­bevis. Du skal likevel registrere deg på festivalkontoret ved ankomst. Da får du festival­armbånd til alle de du betaler for. Armbåndet skal være på under hele festivaltiden og er ditt adgangstegn til møter og konserter.

I festivalkontoret finner du hyggelige medarbeidere som kan svare på dine spørsmål. Du kan få festivalguide med program og kart der, du kan se dagsprogram, lese meny og mye mer. Festivalkontoret ligger i Hovedbygget på Fredtun. Telefon 99 71 00 71 vil være operativ fra mandag i Visjonsuka.

For registrering til UngVisjon og tweensFEST møter du i matteltet fra kl 15.30 onsdag. FRIK festivalen har registrering i Campspot ved gymsalen.

Betaling på festivalkontoret skjer med kort eller kontant.

🔗 Lenke til festivalguide – infosiden (pdf).
🔗 Lenke til festivalguide – kartsiden (pdf).

Festivalg

Festival betyr at du må velge. Det skjer mye. Og mye skjer på samme tid. La oss foreslå noen mulige spor.

Avkoblingssporet: prioriter for­mid­dags­møtene i Stavernhallen kl 10.30 hver dag. Disse har lov­sang og god undervisning. Det blir mulighet for samtale og forbønn. I Tunet er det intimkonserter og scenesamtaler hver kveld kl 20.

Dybdesporet: Prioriter seminarer torsdag og fre­dag kl.15. Det er flere å velge i. Torsdag til lørdag kl. 18 kan du få med deg dyptpløyende bibeltimer.

Inspirasjonssporet: Sats på HITS for alle kl. 18 hver dag. Dette er en spenstig familie­samling. Kveldsmøtene kl. 20 er høyenergisamlinger. FRIK-festivalen har regien – så trykket og utrykket er ungdommelig. Og lørdag er det misjonsløp og Misjonstivoli i Tunet.

Du trenger ikke melde deg på til noe. Visjons­påmeldingen holder hele veien.

Servering i Tunet på Fredtun

I Tunet serverer vi kaffe og du kan kjøpe kaker, snacks, is, godterier, kalde drikker og grillmat.
Vi vil ha glutenfrie og laktosefrie varer.

Campere og andre som vil grille, har mulighet til å bruke kullgriller i tunet fra kl. 16.30. Velkommen til en trygg og sosial grillopplevelse. Ikke bruk egen grill ellers på området.

I kiosk og grill og til kollekt kan du bruke Vipps, kort og kontant.

Misjonsteltet

Frikirkens misjonsarbeid har eget telt under Visjon. Der vil det være mange aktiviteter hele tiden. I år tar de i mot brukte barneklær og selger videre til inntekt for arbeid blant barn og unge som vi støtter i de ulike landene.

Misjonsløp på misjonslørdag 20. juli.

Lørdag 20. juli kl. 14.05 (cirka) er det duket for det tradisjonelle misjonsløpet. Vi håper mange på FRIK og Ung-Visjon vil være med i år også! I år bruker vi en nettbasert løsning for registrering av løper, fadder og sponsorer.

Løperen løper så mange runder hun eller han orker. FRIK-runden er cirka 500 meter lang, og det er premier for raskest runde, flest runder, mest penger innsamlet og beste kostyme/påfunn. Ung-Visjon sine runder er på cirka 250 meter, og har premier for mest innsamlet penger og flest runder. Løpere får startnummer utenfor misjonsteltet på misjonslørdag fra klokka 12:45 – 13:45.

Fadderen registrerer "sin løper" ved å følge en av linkene nedenfor. Fram mot løpet legger fadderen inn navn og telefonnummer på sponsorer. På løpsdagen teller fadderen rundene og registerer det på nettsiden. Dette må gjøres straks etter at løpet er ferdig, da vi bruker nettsiden til å regne ut hvem som skal få premier.

Sponsoren registrerer seg for et fastbeløp eller et beløp per runde. Etter at løpet er over og rundeantall registrert, får sponsoren en sms med all betalingsinformasjon.

I misjonsteltet kan løpere eller faddere få skjema der sponsorer kan skrive inn den informasjonen som fadderen må legge inn digitalt.

🔗 Lenke til registrering av løper, fadder og sponsorer (UngVisjon).
🔗 Lenke til registrering av løper, fadder og sponsorer (FRIK).

Dugnad

Dugnad er med og bærer Visjon. Stor takk til dere som har sagt ja til dette! Vi tror at det vil oppleves både sosialt og kjekt å få tjene sammen noen timer i løpet av Visjonsuka. Ved registreringen, vil du få informasjon om opp­gave, oppmøtetid og sted.

Om du ikke har meldt deg på dugnad, men likevel har anledning til å bli med, kan vi ordne dette ved ankomst. Alle bidrag er verdifulle for festivalen.

UngVisjon

UngVisjon har sendt foreldre et eget infoskriv. Det kan du lese eller laste ned via lenken under.

🔗 Lenke til UngVisjonsinformasjon (pdf).

Vi sees på Visjon 2019!