Arrangementer og møter

Større arrangementer

VIDERE Sommer

Hver sommer i uke 29 arrangerer Frikirken sommerfestival. Dette er en inspirasjonssamling for alle aldersgrupper, med et omfattende opplegg for barn og ungdom.

Se egen side for sommerfestivalen.

Synodemøtet

Synodemøtet er Frikirkens generalforsamling og arrangeres hvert tredje år. Forrige synodemøte ble arrangert i 2022, og det neste arrangeres sommeren 2024. Synodedokumentene, både sakspapirer og protokoller, ligger på egen side.

Se side med synodedokumentene (krever pålogging).
Se side med synodedokumentene (uten pålogging).

VIDERE

Dette er en lederkonferanse for alle ansatte og frivillige i Frikirken. VIDERE23 gikk av stabelen februar 2023, og vi samles til neste lederkonferanse til samme tid 2024.

Se mer info om VIDERE-konferansen.

Arrangementer og møter

Hovedkontorets medarbeidere tilrettelegger og gjennomfører en rekke møter og arrangementer i Frikirken.

I desember 2019 vedtok synodestyret «Reise og møtepolicy for Frikirken». Denne gjelder Frikirkens hovedkontor og synodestyret, og Frikirkens menigheter oppfordres til å innarbeide den. Policyen inneholder blant annet fem spørsmål til møtearrangører:

1. Er møtet nødvendig?
2. Kan møtet arrangeres som nettmøte?
3. Kan noen av deltakerne være med på nett?
4. Kan møtet tilrettelegges slik at deltakerne velger mer miljøvennlig, offentlig transport?
5. Kan møtet tilrettelegges slik at deltakerne velger privatbil (med samkjøring) framfor fly?

Se eller last ned hele dokumentet «Reise og møtepolicy for Frikirken» (pdf).